Kategorie
Herbaty Yogi Tea Organic
Wyjątkowa kolekcja naturalnych herbat i mieszanek ziół, dzięki którym wesprzesz swoje zdrowie i dodasz sobie naturalnej energii!
Czytaj więcejCzytaj mniejYogi Tea to najwyższej jakości herbaty ziołowe i korzenne, które są rozpoznawalne na całym świecie. Od lat siedemdziesiątych przepyszne mieszanki przypraw i ziół poprawiają samopoczucie i zdrowie zachwyconych klientów z różnych zakątków globu. Co decyduje o ich wyjątkowości? Jak rozpoczęła się historia tej kultowej marki? Wreszcie – czy polityka firmy idzie w parze z tą samą miłością do natury, która leży u podstaw ajuwerdyjskich receptur?
Historia marki Yogi Tea – jak to wszystko się zaczęło?
Ziołowe herbaty produkowane przez Yogi Tea powstają na bazie unikalnych ajurwedyjskich przepisów. Ich korzenie tkwią w filozofii indyjskiej, która liczy sobie ponad trzy tysiące lat. Żeby opowiedzieć historię marki, trzeba cofnąć się do lat sześćdziesiątych, kiedy to Yogi Bhajan – mistrz Kundalini Joga – udał się z Indii na Zachód. W czasie lekcji nie tylko dzielił się z uczniami duchową wiedzą, ale też serwował im aromatyczną, korzenną herbatę. Uczniowie nazywali ją pieszczotliwie „herbatą jogińską”. Napój ten zapewniał im wewnętrzny spokój i wprowadzał do świata indyjskiej filozofii – ajurwedy. W centrum stawia ona świadome dostrzeganie natury, bliźnich i samego siebie. Bhajan zachęcał uczniów do chwili zatrzymania i zastanowienia, a pomagała mu w tym właśnie doskonała herbata.
Na oryginalny przepis jogina Bhajana składało się pięć tradycyjnych przypraw: kardamon, imbir, cynamon, goździki i czarny pieprz. Właśnie taką mieszankę wypuszczono w latach siedemdziesiątych na europejski rynek. Studenci Bhajana otworzyli sieć wegetariańskich restauracji w Stanach, Kanadzie i Europie i ochoczo podawali w nich prozdrowotny napój. W 1984 roku oficjalnie założono markę Yogi Tea, a trzy lata później zaczęto sprzedawać pod jej szyldem pięcioskładnikową odmianę Classic.
Przez następne lata biznes sukcesywnie rósł w siłę. Do światowej dystrybucji trafiły najpierw trzy odmiany herbaty, a w 1988 roku poszerzono asortyment o dodatkowe formuły zaadresowane do osób z konkretnymi problemami zdrowotnymi. Dziś w ofercie marki znajduje się ponad 60 różnych mieszanek. Do ich produkcji wykorzystuje się aż 80 wyszukanych ziół i przypraw, przy czym wiele herbat bazuje właśnie na pięciu oryginalnych składnikach Bhajana. Oprócz tego, że ajurwedyjskie receptury są zbawienne dla zdrowia, charakteryzują się także unikalnym aromatem i oryginalnymi nutami smakowymi.
Co wyróżnia herbaty Yogi Tea spośród konkurencji?
Marka od samego początku istnienia przywiązywała ogromną wagę do wysokiej jakości swoich produktów. Herbaty Yogi, komponowane w oparciu o indyjską filozofię ajurwedy, są powszechnie dostępne - dzięki temu wszyscy mogą spożywać zioła i przyprawy z kontrolowanych, ekologicznych upraw. Bardzo ważne kwestie, które towarzyszą każdemu etapowi produkcji, to ochrona środowiska i ciągłe samodoskonalenie. Yogi Tea dba o tworzenie środowiska nastawionego na poszerzanie wiedzy, zapewnia pracownikom szkolenia i stara się maksymalnie wykorzystać ich potencjał. Taka filozofia znajduje bezpośrednie przełożenie na jakość samych herbat.
Ziołowe herbaty ajurwedyjskie nie byłyby tak niepowtarzalne w smaku i w działaniu, gdyby nie pochodzenie składników z rolnictwa ekologicznego. Mieszanki Yogi Tea są niezwykle czyste, bo opierają się na wyselekcjonowanych składnikach pochodzących właśnie z kontrolowanych upraw. Marka trzyma się tej zasady już od lat osiemdziesiątych. Wszystkie przyprawy i zioła są regularnie sprawdzane pod kątem zapachu, smaku i czystości – kontrolowane jest także spełnianie wymogów przepisów higieny HACCP. W biurach i zakładach Yogi Tea używa się tylko energii ze źródeł odnawialnych. Hamburskie biuro jest energooszczędne i certyfikowane przez Komisję Europejską. Istotny jest każdy szczegół – np. transport herbat między zakładem produkcyjnym a magazynem ma miejsce za pośrednictwem kolei.
Yogi Tea – herbaty ze znakiem jakości
Jeszcze przed erą certyfikatów ekologicznych pracownicy udawali się na drugi koniec świata, aby odnaleźć jak najlepsze, „nietknięte przez człowieka” składniki, które mogłyby im posłużyć do tworzenia wyjątkowych herbat. Dziś perfekcjonizm marki potwierdzają liczne odznaczenia. Każdy z produktów dostępnych w ofercie Yogi Tea został opatrzony oficjalnym logo UE zarezerwowanym dla żywności ekologicznej. Wszystkie ziołowo-korzenne herbaty pozostają produkowane w zgodzie z zasadami ekologicznego rolnictwa, ale też przetwarzania oraz przechowywania. Marka dba także o etap dostawy – dostarczaniem produktów organicznych zajmują się certyfikowane firmy ekologiczne z akredytacją oficjalnych organów kontroli (np. IMO). Logotypowi UE na opakowaniach towarzyszą krajowe znaki ekologiczne. Yogi Tea może się pochwalić międzynarodowym certyfikatem IFS; wiele organicznych składników, z jakich powstają herbaty, posiada odznaczenia Soil Association.
Oferta Yogi Tea – ogromny wybór herbat
W asortymencie Yogi Tea znajduje się wiele niecodziennych kombinacji smakowych. Niezależnie od upodobań, każdy miłośnik herbat znajdzie tutaj coś dla siebie. Herbaty ziołowe, korzenne, zielone, czarne, sypane, Tao, Chai... do wyboru, do koloru. W ofercie nie brakuje także serii dedykowanych oddzielnie dla kobiet i dla mężczyzn, a także mieszanek opracowanych z myślą o konkretnych problemach i celach (np. na spokojny sen, dobre samopoczucie, detoks, równowagę czy przyrost energii). Warto zaznaczyć, że wszystkie oferowane mieszanki to herbaty bezkofeinowe. Jeśli podaje się je na gorąco, mają wyjątkowo intensywny zapach i mogą działać rozgrzewająco. Z kolei schłodzone doskonale orzeźwiają. Wśród różnorodnych smaków znajdują się między innymi herbata czekoladowa, herbata z miętą i lukrecją czy herbata imbirowo-pomarańczowa z wanilią.
Filozofia marki – feel good, be good, do good
Motto marki to: „czuj się dobrze, bądź dobry i czyń dobro”. O zdrowie i samopoczucie dbają poszczególne herbaty Yogi Tea. Ich dobra jakość wynika z przywiązywania ogromnej wagi do ekologicznych standardów. Marka nie zapomina także o ostatnim członie, czyli o dbałości o interes społeczny. Yogi Tea wspiera wiele projektów, które mają na celu zapewnienie rolnikom lepszych warunków życia i godnego wynagrodzenia. Oprócz tego firma wspomaga osoby potrzebujące z całego świata – między innymi osierocone dzieci z biedniejszych rejonów globu. Ajurwedyjskie herbaty promują stan harmonii pomiędzy umysłem, duchem a ciałem. Marka stara się szerzyć przekonanie, że dobre samopoczucie wynika nie tylko ze spożywania znakomitej herbaty, ale też z pomocy drugiemu człowiekowi.